در همايش پژوهش و فناوري از پژوهشگران و محققين برتر شهرستان تجليل به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت،در همايش پژوهش و فناوري كه با حضور امام جمعه، فرماندار ، مسئولين شهرستان و دانشجويان مراكز آموزشي تفت در محل دانشگاه آزاد واحد تفت برگزار شد از محققين و پژوهشگران برتر شهرستان تجليل به عمل آمد.

"ابوالقاسم دهقان" در اين همايش با بيان اينكه پژوهش يكي از اصلي­ترين و مستمرترين عوامل و شاخص­هاي توسعه هر جامعه به شمار مي­ آيد گفت : توسعه موزون به دلیل گسترش تحقیقات در جوامع رخ می‌دهد و می‌تواند تمامی جنبه‌های حیات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه را تحت تأثیر قرار دهد. به علاوه بهبود شاخص‌های اقتصادی- اجتماعی به معنای تأمین نیازهای اساسی جامعه، احساس اعتماد به نفس، رفاه اجتماعی و اقتصادی را برای افراد جامعه فراهم نماید.

وي افزود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شهرستان به عنوان نهادی اجتماعی هرگز نمی‌توانند در خلأ و جدا از محیط شهرستان توسعه یابند؛ در این زمینه اعتقاد بنده بر این است که، برنامه‌ریزی این نهادهای علمی و پژوهشی برای شناخت نیازهای اساسی بخش­های مختلف شهرستان، راه حل مناسبی برای ارتباط بیشتر آن‌ها با دستگاه‌های اجرایی شهرستان که هر کدام به نوعی متولی بخشی از نیازهای جامعه هستند است. و این ارتباط می‌تواند تا حدود زیادی به شناسایی و رفع نیازهای جامعه کمک کند. با توجه به اهمیت این موضوع، متأسفانه آنچه که در تحقیقات و پژوهش‌های شهرستان مشاهده می­شود، پیوند ضعیف دانشگاه‌ها با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

در پايان از  پژوهشگران و محققين دانشگاه ها به شرح زیر تقدیر شد:

  مركز آموزش علمي-كاربردي بهزيستي:
1-آقاي حميدرضا قامت بلند(استاد)
2-خانم شهلا حسيني كسنويه(استاد)
3-خانم زهرا تذروي(دانشجو)
 مركز آموزش فني و حرفه اي امام خميني(ره) تفت:
1-آقاي مهندس مصطفي افضلي(استاد)
 دانشكده فني شهيد مطهري تفت
1-آقاي مهندس محمدحسين بهارستان(كارشناسي ارشد برق قدرت-استاد)
2- آقاي مهندس عبدالصاحب كشتكار(كارشناسي تكنولوژي جوشكاري-استاد)
3-آقاي مهندس محمد حسن رجبي هامانه(دانشجوي كارشناسي ارشد مكاترونيك)
 آموزش و پرورش تفت:
1-آقاي  اميرحسين  فلاح تفتي(دانش آموز)
2- آقاي محمد حسين زارع نيري(دانش آموز)
3- آقاي هادی دهقانیان نصرآبادی(دانش آموز)









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا